1. Náležitosti žádosti k řediteli školy:
- adresa žadatele se specifikací skupiny studenta,
- adresa školy (celý název školy),
- název žádosti,
- popis žádosti s uvedením důvodů případně termínů, ke kterým má být žádost účinná,
- datum žádosti,
- vlastnoruční podpis,
- úřední formát žádosti A4.
2. Typy žádostí k řediteli školy:
A) Žádosti řešené ve správním řízení
1) Povolení podpůrného opatření
2) Přijetí ke vzdělávání
a) do vyššího ročníku
– vzor žádosti + přihláška ke vzdělávání
b) na základě přestupu
– vzor žádosti o přestup a zároveň změnu oboru
3) Uznání dosaženého vzdělání – podává se po rozhodnutí o přijetí ke studiu a je důvodem pro uvolnění z hodnocení a z účasti na předmětech, které dle rozhodnutí ředitele jsou srovnatelné svým obsahem s předchozím vzděláním studenta, předchozí vzdělání musí být doloženo ověřenou kopií výkazu o studiu (vysvědčení, osvědčení) a nebo originálem a kopií výkazu o studiu (vysvědčení, osvědčení)
4) Přerušení správního řízení
B) Ostatní žádosti
1) Uznání hodnocení – podává si student, který opakuje ročník a v předchozím ročníku dosáhl v některých předmětech hodnocení výborně – velmi dobře
2) Omluva z absolutoria
3) Žádost o uznání ošetřovatelské praxe v programu DVS, přílohou žádosti musí být potvrzení od zaměstnavatele
– vzor žádosti pro ošetřovatelskou praxi
4) Žádost o uznání odborné praxe v programu DVS, přílohou žádosti musí být potvrzení od zaměstnavatele
– vzor žádosti pro odbornou praxi
5) Žádost o uznání odborné praxe pro program SPČ, FEK, PRA, PMP, přílohou žádosti musí být potvrzení od zaměstnavatele
6) Žádost o vrácení přeplatku/zálohy
7) Žádost o vyhledání archivních materiálů
C) Odvolání