1. NÁLEŽITOSTI ŽÁDOSTI K ŘEDITELI ŠKOLY:
- adresa žadatele se specifikací třídy žáka či studenta,
- adresa školy (celý název školy),
- název žádosti,
- popis žádosti s uvedením důvodů případně termínů, ke kterým má být žádost účinná,
- datum žádosti,
- vlastnoruční podpis (u žádosti zákonných zástupců nezletilých žáků musí být uveden i podpis nezletilého žáka.),
- úřední formát žádosti A4,
- žák starší 18 let píše žádost sám za sebe a není zapotřebí podpis a údaje o zákonném zástupci.
2. TYPY ŽÁDOSTÍ K ŘEDITELI ŠKOLY:
A) Žádosti řešené ve správním řízení
1) Žádost o povolení podpůrného opatření prvního stupně
2) Povolení individuálního vzdělávacího plánu
a) pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, viz školský zákon § 16 (s písemným doporučením školského poradenského zařízení)
b) pro žáky s mimořádným nadáním, viz školský zákon § 17 (s písemným doporučením organizace)
2) Přijetí ke vzdělávání
a) do 1. ročníku
b) do vyššího ročníku
– vzor žádosti + přihláška ke vzdělávání
c) na základě přestupu
– vzor žádosti o přestup a zároveň změnu oboru (přestup z jiné školy)
d) lékařský posudek o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání v oboru
– PMP (ve formátu XLSX, ve formátu PDF),
– PL (ve formátu XLSX, ve formátu PDF),
– PS (ve formátu XLSX, ve formátu PDF),
– MSZ (ve formátu XLSX, ve formátu PDF),
– SČ (ve formátu XLSX, ve formátu PDF)
3) Změna oboru vzdělání – podává se v případě, že škola má více oborů, změny oboru vzdělání v rámci naší školy
4) Přerušení vzdělávání
5) Opakování ročníku – podává se do termínu závěrečné pedagogické rady v červnu nebo v srpnu po opravných zkouškách daného školního roku
6) Přerušení správního řízení
B) Ostatní žádosti
1) Zanechání vzdělávání
2) Uvolnění z vyučování daného předmětu – musí být doloženo odborným posudkem
– vzor žádosti o částečné/úplné uvolnění z tělesné výchovy + vzor vyjádření od lékaře
– opatření školy pro uvolňování z tělesné výchovy
3) Uvolnění z výuky ve stanoveném termínu – musí být podána před termínem uvolnění
4) Náhradní termín pro splnění podmínky stanovené učebním plánem pro daný ročník (odborné kurzy, odborné stáže, povinné exkurze, ročníkové a závěrečné práce) – podává se do 30 dnů po termínu dané akce
5) Žádost o opravnou zkoušku
– vzor žádosti (pouze žáci 4. ročníku ve 2. pololetí školního roku)
6) Žádost o omluvu z opravné zkoušky – zkoušky v náhradním termínu
7) Žádost o omluvu z maturitní zkoušky
8) Uznání dosaženého vzdělání
9) Žádost o nahrazení maturitní zkoušky výsledkem standardizované zkoušky (anglický jazyk)
10) Žádost o vrácení přeplatku/zálohy
11) Žádost o vyhledání archivních materiálů
C) Potvrzení o studiu
11) Žádost o potvrzení účasti na sportovním kurzu